Viktig information om namn och budskassmycken


Viktig information om namn och budskapssmycken:

 

De smycken som jag säljer är antingen i nickelfi metall, försilvrad/silverpätterat, stainless steel eller i äkta silver 925.

Kostnad varierar beroende på materialet, jag har oftast inte så mycket färdigt material hemma utan beställer in detta vid efterfrågan.


Om de olika metallerna:

Äkta silver håller i många, många år och ett smycke i silver kan man bära i stort sett dygnet runt (jag gör det med mina och det funkar super bra)


Stainless steel är även det hållbart (min man har ett halsband i stainless steel som han använder varje dag).


När det gäller försilvrat/silverpläterat så är dessa inte hållbara på samma sätt som äkta silver.

Pläteringen kan efter ett tag  lossna och smycken kan bli mörkt och se ”skavt” ut.

En hel del beror på hur du sköter ditt smycke men även din hudtyp spelar in.

All metall är känslig mot kemikalier som kan finnas i parfym, hårspray och hudkrämer osv.

Därför bör man ej förvara sina smycken i badrum, där luften kan vara fuktig.

Man bör även ta av sig smycket då man duschar.
Smycken bör även förvaras i tillslutna påsar, när dom inte används. Så kallade zip-påsar (dessa medföljer smycket då man beställer av mig)


Eftersom de smycken jag gör är stansade för hand, så blir texten inte alltid helt rak. Det kan aldrig bli så exakt som ett maskinstansat eller graverat smycke, men det är en del av charmen med hantverk.


Det är viktigt att du är medveten om detta när du beställer ditt namnsmycke.
Självklart gör jag mitt bästa för att smycket ska bli så vackert som möjligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0