Framtidsplaner

Jag håller just nu på att gå igenom och fundera över vilka smycken jag ska satsa på. Som det är just nu så har jag så många olika modeller som jag gör, och jag vill begränsa mig till några modeller och bli bra på dessa. Det kommer på så sätt även att bli lättare för dig som kund att kunna se vilka smycken jag gör och vad de kostar. Jag kommer även att ha säsongs kollektioner som tillverkas i begränsad upplaga och säljs under en begränsad period. Vad gäller stansade smycken så kommer jag se över vilka tags/brickor som är utav bra kvalité och vilka modeller av dessa som jag ska jobba med. Eftersom jag inte har detta som min huvudsakliga försörjning, utan bedriver det just som en hobbyverksamhet, så har det varit tråkigt att mycket av den tiden har fått gå till tidsödande sökningar på nätet efter smyckesdelar som kunder efterfrågar just för att kunna ge ett prisförslag på en eventuell beställning. De gånger som detta inte resulterat i en beställning från kundens sida så har jag alltså spenderat timmar i att söka efter smyckesdelar för att kunna göra en modell av något smycke jag gjort för flera år sedan. På grund av detta och för att bespara mig själv tid så kommer jag därför att koncentrera mig på vissa smyckemodeller, och då går det enbart att beställa dessa. Det kommer även att vara lättare för kunden att enkelt kunna se vilka modeller som går att välja mellan samt vad de kostar.


Jag har under 2 år bedrivit detta som en hobbyverksamhet, men har nu funderingar på att registrera Chrizzy Smycken som en enskild firma, dvs eget företag. Och inför detta så ska jag nu bestämma mig för vilka smycken som jag ska satsa på.


Har ni önskemål och idéer om vilka smycken som ni skulle önska att jag satsade på så mottar jag gärna förslag. Maila mig på [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0