Mina smycken


I dag har jag suttit och pysslat med smycken en stund då dottern sov middag. Gjorde klart en beställning på ett namnsmycke, men eftersom den som beställt smycket ska ge bort det i present så kan jag inte publicera någon bild ännu.

Jag älskar verkligen smycken och innan jag fick barn hade jag smycken varje dag och varierade mig med en massa olika halsband, örhängen och armband. Men då jag fick barn så blev det mer opraktiskt att ha smycken då bebisen ville dra i och leka med dem. Numera så använder jag bara 2 halsband i silver: mitt namnhalsband med dotterns namn på samt ett budskapssmycke, dessa har jag på mig varje dag.


Lite lustigt att jag började designa smycken så jag fick barn, då jag själv inte kunde ha på mig några smycken...

Senaste tiden har det blivit en hel del örhängen i äkta silver gjorda! Jag är rätt dålig på att ha på mig örhängen till vardags, vilket jag inte var innan jag fick barn, men nu har jag tänkt ändra på det. Dessa örhängen har jag gjort och tänker ha på mig under julhelgen:



De är allihopa i äkta silver.

Jag älskar silver, och dessa 2 armband har jag gjort och även de ska invigas nu till jul:

Armbandet till vänster är ett berlockarmband och innehåller en pepparkaksgubbe och en pepparkaksgumma, ett hjärta, en bricka där det står "Chrizzy" ingraverat och en stansad bricka med min dotters namn på.
Armbandet till höger är ett ormlänksarmband med diverse pärlor/berlocker på. Säkerhetskedjan har jag gjort själv för att förhindra att man tappar armbandet ifall låset skulle gå upp, då man ska trä på fler pärlor så hakar man enkelt av säkerhetskedjan med hjälp av ett klolås. Sen har jag även 2 "klämmstoppar" som förhindrar att pärlorna ramlar av då armbandet öppnas.

Sen har jag även 2 halsband i silverfärgad metall som jag har tänkt börja använda:

En uggla och ett äpple på långa kedjor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0